top of page
  • Samanta Stochla

Podejrzane, podsłuchane

,,(...) Doświadczenie miłości jest fundamentem, który umożliwia zachowanie poczucia elementarnej tożsamości w trudnych próbach.


cyt. za: Zenon Waldemar Dudek, Podstawy psychologii Junga, Wydawnictwo Eneteia, Warszawa 2009, s.219


  • doświadczenie miłości - co to właściwie jest?

  • czym jest fundament dla mnie?

  • poczucie-przeczucie

  • tożsamość elementarna, czyli jaka?

  • jak trudna musi być próba, by poczuć elementarną tożsamość?

  • i gdzie w tym wszystkim jest miłość?

  • bohater mityczny przekroczył bramy Hadesu.


Co uwiodło mnie w tym zdaniu, aby je umieszczać tutaj? Goethe pisał w ,,Aforyzmach szukajcie w sobie, a znajdziecie wszystko. Co wszystko, chciałoby się zapytać. Myślami wracam do warsztatu na praktykach szkolnych. Gdzieś między frezarką, a piłą mechaniczną czy elektryczną, czytałam ,,Cierpienia młodego Wertera”, kończąc w przerwach Cymesa. Choć nie sama tam byłam, nie sama sączyłam, to sama czytałam.


Bohater mityczny. Ciekawe, z którego mitu się urwałam?


10 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Mission: possible

I am addicted to sugar. I blamed Paweł for drinking too much alcohol. I regulate emotions with sugar, he regulated them with alcohol. We were both addicted. Additionally, I was addicted to the emotion

bottom of page